søndag den 28. juni 2009

L.A og Vegas turnerings plan.

Har nu været i L.A i 4 skønne dage. Vi startede dog med at vente 52 timer på vores baggage. (But who's counting), samt at bytte cabrioleten efter kun 2 dage, da sporingen var gået fra starten af. Vi nappede, da blot en anden lækker V6 cabriole. Solen skinner dog dejligt og den har bl.a. stået på in-liner skating op og ned af Venice Beach, og en pludselig kæmpe bil-kø da vi skulle hjem forbi Hollywood blv. Årsagen til køen viste sig at være Michael Jacksons sørgelige død, som havde fået folk til storme ned til hans Hollywood "Stjerne". På TV tuder alle stjerner stortset non-stop. Cher, Usher, Liza Minellie osv. Alle TV-stationer malker løs, da der er mange xtra ratings at hente på denne dybt ulykkelige "event". R.I.P.

Vegas baby. Vegas!
Fra den 1/7 til 10/7 går turen så til Las Vegas og jeg er nu endelig ved at have styr på mit turnerings-program. Vi skal bo på billige Imperial og mægtige Ceasars Palace.

Under WSOP har Ceasars Palace traditionen tro ligget i skarp deep stack poker-konkurrence med The Ventian. Begge har hvert eneste år en lang serie af ægte deep stack turneringer. Buyin er typisk fra 235$ til 1.080$. Normalt deler de kunderne imellem sig og har hver ca. +400 deltager til start. Men i år havde CP været så tosse dumme da de dagligt har taget 10.000$ ud af præmiepuljen og har derved garanteret, at alle vinder af en dags-turnering ville få et ME WSOP sæde .. oven i den alm. 1.præmie.
.
Udover at deres turneringer pludselige blev ekstrem topheavy i pay-out, var problemet at sædet ikke kunne byttes eller sælges. Dette betød selvfølgelig at folk stille og roligt fravalgte deres dags turneringer og i løbet af de første 2-3 uger endte de til sidste med kun 9 deltager. Alt imens The Venetian slog sin personlige deltagerrekord og kunne notere +800 deltager. CP kunne selvfølgelig ikke leve med dette og har for nogle dage siden ændret deres Mega Stack series. Nu går alle pengene til payouts, alle turneringer koster nu 335$ og deres 3-dags Main event den 7/7 er sat ned fra 2.090$ til 1.060$.

Sidste år fravalgte jeg The Venetian pga. for meget bling blong larm, men i år vil jeg spille en enkelt, så jeg kan afprøve deres "automatiske" suffel maskiner. De skulle efter sigende give flere hænder pr. time, og skulle dermed udligne at der køres med 40min levels vs CP's 50min levels.
Programmet ser ca. således ud:
  • 45$+ 20$ (et rebuy) - Sahara. Kærsten skal debutere i denne lille "tju bang" turnering, og jeg spiller med.
  • 150$ - The Winn - Aften turbo turnering, som dog er ægte deepstack. 200BB - 30min levels
  • 150$ - Ceasars Palace - Aften turbo turnering. 120BB. - 3o min levels.
  • 340$ -Ceasars Palace - 300BB - 50 min levels.
  • 340$ - The Venetian - 120BB - 40 min levels.
  • 1.060$ - Ceasars Palace - 3 dag Main Event. Hele 1.000BB - 60min levels.

Ud over de 2.105$ til turneringer er der afsat 300$ til lidt hygge cash spil. Alle pengene inkl. hoteller og billeje er financeret af min online poker rulle. Jeg skal derfor helst cashe rimeligt godt i minimum 1 turnering .. så rullen ikke tager dette store hit.

Jeg glæder mig som et lille barn til Main Event'en. Fra starten ville jeg kun have spillet en 225$ kval til denne og en 540$ som den dyreste turnering. Men da de sænkede buyin'et fra 2.090$ til 1.060$, og samtidig garanteret hele 1.000BB, var der ingen vej udenom. You only live once!

Også den lille 45$+20$ bliver sjov. Forleden knækkede kærsten og jeg halsen på et par gode flasker Merlot'er og jeg gik kækt igang med at lære hende om LIVE spil, reads, betting size osv. Efter 3 headsup spil havde jeg fået en gedin røvfuld og tabt alle 3. Dette betød selvfølgelig at min ny-opsparet selvtillid måtte lide et ordentligt gok. Lol !.. Bagefter holdte jeg en lille tale om temaet "Varians", imens hun blot grinte!

Lige som sidste år vil jeg prøve at smide et lille referat på hver Vegas turnering, så kig forbi!

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Tyson
Håber alt er vel efter din grimme oplevelse i Vegas. Er du kommet i gang med turneringerne?
Hilsen Relojoto (Pokernet)

Anonym sagde ...

Tak for de interessante oplysninger