onsdag den 2. juli 2008

Vegas Dag 4: Caesars Palace - 235$

Las Vegas dag 4:
Dag 3 blev uden poker. Vi var ude og kigge lidt på Las Vegas outlets og spiste om aftenen på en autrailske steak restaurent midt på the strip. De kan sgu' det med store saftige steaks i Vegas, min var på 400gram og smagte så godt at man kunne høre englene sang.

Dag 4 havde jeg hjemme fra sat af til at spille 340$ deepstack turneringer på The Venetian, og skuffelsen var jo stor da det jo var et sandt Bling blong helvede fyldt med slotmaskiner, og røg fra gamle damer som med trætte hypnotiserte øjne sad 3 meter væk og hev i slotsne.

Jeg kiggede dog igen forbi The Venetian om morgen, for at prøve at få overbevist mig selvom at støjen ikke var et problem .. MEN det var tydeligt at flere på borderne havde problemer med at høre om der blev raiset eller callet i den anden ende af bordet.

Jeg vandrede en smule slukøret ned til gode gamle Cearsars Palace pokerrum. Deres poker rum består en store Cash game afdeling, hvor der altid er gang i alt lige fra H.O.R.S.E 10/5$ .. OMAHA og NL HOLDEM 3/1$.

Her så jeg en gut falde ned af en stole, pga druk .. en slidt nedringet servitrice, fortalte at han var mødt op kl. 7 om morgen med en flaske rødvin i hånden. Efter et par times druk .. faldt han omkuld .. de fik ham på benene, men tvang ham til at cache ud, da han var for stiv til at forstå noget som helst.



(Cash området på Ceasares)

Forenden af cash rummet ligger et kæmpe stort decideret turneringsrum med ca 60 borde og kæmpe billeder af alle poker stjernene på væggene.

(Ovenstående er taget med min iphone)

Cearsars Palace: Mega stack - Buyin 235$.

Idag havde de en 235$ turnering med 444 deltager og en 1. Præmie på ca. 25.000$. Startstack var reduceret fra 12.500 til 7.500 chips, men blinds levels var dog de samme.. med 50min pr. level og start på 50/25$. Det var derfor stadig en fin deepstack turnering, men man skulle dog gerne have have et godt stykke over +10.000 inden level 4, som hed 400/200, for at kunne spille god poker.

Mit bord var igen super dejligt. Det virker som om at der er en stabil stor trafik af midaldrende amerikanske turister, som bor på Cearsars og derfor gerne vil spille denne tidlige kl. 12 turnering. Guf!

Mit bord bestod af en midaldrene asiat, med læserbriller, som hele tiden gjorde pænt opmærksom på at dette var hans første turnering.. dog med et glimpt i øjet. En ung god internet spiller med solbriller, kasket og ipod. Dog med så meget guld bling bling på både t-shirt og kasket at selv Nick og Jay ligner et par vandkæmmede skoledrenge. En stor ældre solid call-call-fold herre fra Texas med GRUMPY kasket. En midaldrende amerikansk bogholder type, som jeg faktisk troede var bordets haj .. Og så bordets største karekater: En dybt manisk, letter beruset midaldrende østeuropæisk turist, som ifølge sig selv var OMAHA highroller og engentlig ikke gad spille sådan en lille bitte 235$ Holdem NL turerninger. Han var dårlig klædt, men man kunne lugte at han ikke manglede penge. Han startede med at møde for sent op .. og ankomme med en drinks i hånden kl.12.15. Man U gotta luv Vegas! ;-)



(Fra venstre er det vores "Nybegynder" .. Bogholderen og "Snøvlende østeuropaer")

Level 1 : 50/25$ - Startstack 7.500$ - Penge til Top 43

Første hånd jeg spiller, er han netop ankommet og har callet UTG. Jeg har AK og raiser til 225$ .. alle folder og vores snøvlede "omaha" spiller caller, imens han begynder at trash talke om mine solbriller. Flop: K-10-2. (ingen træk) .. Han tager en slurk af sin drink og better 100 og siger "I het U knååw I het!" .. (dårlig accent). Jeg re-raiser til 350$ .. da jeg helst ikke vil tage nogle chancer. Han caller. Turn: 6. Han checker ... jeg better 850$, han caller uden at blinke. River 9 blank. Han checker .. Jeg checker, da jeg ikke kan sætte hans på en hånd og nødigt skulle få et all-in i kæften .. han vil så kunne bluffe den fra mig, da vi er deepstack.

Han viser J-10off .. og jeg tager puljen. Pyhh ikke sjovt at spille mod sådan en vildbasse!

Det er den eneste hånd jeg har vist op og bordet har mig nu sat i bås som stram ABC spiller .. så lidt senere raiser jeg med KJ til 150$ .. Store Mr.Grumpy fra Texas caller og bogholderen caller i BB. Flop: K-9-3. Bogholder checker .. jeg better 400$ .. Mr.grumpy caller og ..HOV bogholderen caller ... Ups hvad har jeg lige rodet mig ud i??




(Ovenstående er "Grumpy")

Turn 10. Bogholderen checker hurtigt, imens sidder Mr. grumpy og stirrer hypnotiseret ned i floppet .. Jeg better 750$. Grumpy smider som forventet .. og bogholderen tænker og tænker .. MEN CALLER? "Fuck denne her har jeg sgu spillet dårligt" .. tænker jeg .. han må sidde med minimum KQ eller 2 par.. pis. River: 5. Bogholderen checker .. pyhh ingen dilemaer. Han viser lidt glad K-8 op og siger "What on earth do you have?". Jeg svarer en smule kækt "To you sir! .. I have got a monster: KJ!" ;-).

Efter den hånd er jeg sgu ikke så bange for bogholderen. Den mentale guleseddel som svæver over hans hoved bliver udskiftet fra "Pokerprofessor" til "Call donky".

Vores maniske østeuropæer joker hele tiden, han er fuld af vittigheder og bordet kan faktisk godt lide ham.. men alle sidder og ser sulten på hans chips. Men i løbet af de første 30min, har han pga orderne "ALL-IN" på turn eller river ..uden et kald .. skam formået at komme tilbage og er lidt i plus.

NickogJay knægten raiser preflop til 250$ .. østeuropæren caller og trash talker omkring knægtens solbriller. Flop: 10-9-2 .. Østeuropæren checker .. bling bling knægt siger make it 500$! .. Vores "omaha ekspert" ..caller.. Turn 7. De checker begge - River 3 - Knægten siger 1.100$. Østeuropæren siger "ALL-IN (5000$) .. I got the ball's kid .. DO U have them or just sunglasses?? .. Come on call .. call!!".



(Ovenstående er Bling bling knægt uden briller på ... kæmpe skrift på t-shirt var guld skrift)

Han griner og joker. Bling bling knægt må folde AK eller ligne .. Østeuropæren viser QJ op og fortsætter sin trashtalk omkring testikler. Knægten smiler og siger blot: "Those chips will be gone soon - You wait and see".

Blinds stiger til 100/50$ og få hænder efter raiser østeuropæren til 350$ .. bling bling knægten caller. Flop: A-9-2 (regnbue) .. Knægten checker .. Øst siger 500$ .. knægten re-raiser til 1.200$. Østeuropæren går instan ALL-IN ... Knægten caller hurtigt, rejser sig op og råber "I got U .. sir!". Østeuropæren viser AJ .. knægten har A9s. Turn spar 7 .. Hov! pludselig har østeuropæren en runner-runner flush draw!! Knægten ryster på hovedet og siger "So sick man .. so sick". Alle holder vejret.
River: BANG spar konge!

Vores "omaha" ekspert har nu en stor stack og tighter fuldsændig op. Nu vil han pludselig gerne være med.

Jeg har fået arbejdet mig op på ca. 10.500$, en super start at vinde (50BB) på level 1. På et tidspunkt folder bordet til mig på Knappen, jeg raiser til 300$ med 10-8s. SB og og Grumpy i BB caller også. Flop A-Q-2. SB checker .. Grumpy better 500$ .. jeg og SB drysser selvfølgelig. Grumpy tager potten, men viser stolt sin hånd: AK. Flot spillet bedstefar. Flere på bordet har nu en samtale om AK .. de fleste er enige i at "AK is not a pair .. its just a drawing hand" .. Jeg nikker og griner indvendigt. Jesus nogle klaphatte jer omgivet af.

På et tidspunkt rykkes en sofistikeret slank dame i designer tøj på ca. 40-44år over til min venstre side. Hun har ca. +20.000$ og det er kun level 2?? .. ups "Nice hand .. girl!". Hun starter med et tager 2 pots preflop .. respekt.


(Dame til venstre .. hvis du i tvivl :)
Level 3: 200/100$ - Min stacker ca. 11.000 - Ca 340 tilbage.

Hele bordet folder til mig på knappen. Jeg kigger ned i 7-7 .. og siger "Let me steal this one .. make it 600$". Damen kigger på sine kort og siger stille "Re-raise to 1.600$" ..SB folder .. jeg caller. Flop: 10-9-7 .. Damen siger 2.000$ .. Jeg kigger ned på floppet .. som for én gangs skyld giver mig trips .. men det er ikke super godt, den 9 irriterer mig faktisk .. og jeg re-raiser hende til 5.000$, da et slowplay ville være for risky. Hun går instant ALL-IN .. jeg caller. Hun viser KK og jeg holder hjem og har nu 22.000$.

Der sker mange mystiske ting på mit bord.. f.eks en tyk amerikaner i hawaie-skorte er rykket over .. han caller i BB et raise som knappen har lavet. Flop Q-10-3 .. Han checker .. Knappen byder lidt .. han caller .. turn 10. De checker begge. river 6.. De checker begge og han viser KK??
_

Level 4: 400/200$ - Stack ca. 21.000$ - ca. 280 tilbage


Nu brydes mit bord desværre op, og jeg sendes over til et andet. Her sidder blandt andet en shortstack tight ung fransk gut som ikke tør calle et ALL-IN med sine AK .. en kæmpe stack tynd biker med stirrende øjne (ca. 40.000$), som formår kun at spiller 2 hænder på 2 timer = ALL-IN begge gange. Først med KK som ikke calles, og da han er blindet ned til 23.000 så caller et all-in med QQ ryger ud imod AJs.. en amerikaner i Hawaii skorte som kan lide at stjæle og gamble .. bedstefar med de største solbriller jeg endnu har set.


I løbet af de næste 2 levels går jeg fra 21.000 til 36.000$ .. og tilbage på 22.000$. På et tidspunkt får hawaiiskorten bluffet et pulje på ca. 10.000$ væk fra mig ved at bette bette potten på river ... hanviser sit bluff med 98off op.

_

Level 6: 800/400$. Hawaiiskjorten raiser i cutoff til 2.500$ .. jeg sidder i SB med 7-5s og synes det er tid til et move, da hele bordet burde have mig som stram ABC fætter. Jeg tænker længe .. sukker osv (du ved lidt hollywood ;-) .. Så re-raiser jeg stille til 7.500$.

BB er vores stramme franske ven som folder .. Amerikanerne i hawii skjorten sukker dybt .. tager solbrillerne af .. tæller sine chips .. tæller mine chips og sukker. Bordet begynder at kigge på dealerne, det er tid til at få en klokke på den mand. Han skifter i mellem at folde eller lade være. Til sidste siger han med bævrene stemme.. "Ok .. if you got them .. you got them - I am ALL-IN".
.
PIS!! Taget med fingerne i kagedåsen .. jeg bruger selvfølgelig lidt tid på at folde min monster hånd. Han bliver utrolig lettet og viser QQ op .. flot spil tyson!
.
Jeg har nu kun 14-16.000 tilbage .. men får vores franske ven til at donere ca. 5.000$, da jeg check raiser en straight ..som han klogt smider til. Kommer op på ca 28.000$ inden sidste hånd inden spise pausen. Her raiser hawaiiskjorten min BB fra knappen til 2.500$ ... jeg kigger ned i AQ og tror ikke på ham, da han er kæmpe chipleader og stjæler med arme og ben .. blandt andet var det ham som smed den tynder tighte biker ud med AJs vs QQ. Dog skal jeg ikke igen have et all-in i kæften .. så jeg caller. Flop: 10-8-4 .. Jeg checker ..han byder hurgtigt 4.000$ .. jeg caller lynhurtigt. Turn 8 .. Jeg byder stille 10.000$ .. han sukker og folder. Pyh inden spise pausen er jeg i ca. 36.000$.
_

Level 7: 1200/600$ - Ante 200? - ca. 84 tilbage

Mit bord brydes relativt hurtigt op og jeg sendes over til et nyt. Blinds er nu så høje, at det meste spil forgår preflop .. en raiser og alle folder. Vi begynder at nærmer os penge til top 43. Jeg holder mig ovenvande, uden at samle noget godt op.
_
Level 8: 2000/1000 - ante 300 - ca 72 tilbage

Efter 30min brydes mit bord igen op, og jeg sendes over til et nyt .. her sidder flere mega stacks med +150.000, samt andre small stacks på ca 15-20.000$. En bleg tynd svensk pige går all-in og samler blinds op .. hånden efter gør hun det igen med AJ og bliver kaldt af en bigstack med AK. Hun ryger og vi er ned på ca 60 tilbage.
_

Level 9: 3000/1500 - ante 400
Spillet går nu langsomt, da pengepræmierne er indenfor rækkevide. Alle folder til en tight amerikaner på knappen som blot caller de 3.000$ .. han har ca. 50.000 i alt. Jeg SB med ca. 30.000 og har KQs .. Potten er kæmpe stor .. ca 11.000 .. Jeg re-raiser og siger "PLUS 8.000$" altså ialt 11.000$ ... SB folder.

Han sukker tager 5.000$ frem og skal til at betale da dealerne siger it is 8.000$ more ... han kigger på sin hånd og folder ... pyhhh.

Efter noget tid ervi ned på ca. 53 spiller .. og jeg er nu ned på ca. 35.000$. men avg er ca. 63.000$. I midter position samler jeg KQs op .. bordet er tight .. så jeg raiser til 7.000$.

En lille tynd rødhåret dreng, som jeg har set calle og folde ofte .. caller .. Han har kun ca. 15.000$ tilbage og BB caller (øv).
.
Flop: Q-J-4 .. Den lille dreng checker og BB checker... Hmm .. det tid til at være ærlig, for engangs skyld. Jeg better 16.000$ i potten på ca. 25.000$.

Nu begynder drengen at stønne og ryste på hovedet .. han tæller sine chips op og sukker endnu engang. Ups! enten har han ramt trips eller også har han ramt Q med svag kicker eller J og har outs for at vinde.

Han bruger lang tid .. og caller så sine sidste 15.400$.. BB folder .. Jeg viser min KQ .. og kigger ned for at se hans hånd.
.
Guess what .. idioten viser sgu KK op..????? - Jesus. Jeg får ingen hjælpe af bordet og er ned på ca. 12.000$.
.

Drengen samler nu potten sammen, imens han sidder og smiler som en nybagt pokerstjerne .. "Nh .. but thats som risky play" .. fremstammer jeg. Men har mest af alt lyst til at ringe til hans forældre og fortælle dem hvilken talentløs uansvarlig og idiotisk søn de har.

CALL og CALL .. med KK. Tak for kaffe!!
_

Efter 3-4 hænder skubber jeg de sidste 9.000 med 55 og bliver callet af JJ som holder .. og Tyson bliver nr 53.
_

Nåh .. det var sgu en fed oplevelse og jeg faktisk alligvel tilfreds med spillet. Men havde knægten lært at re-raise preflop med KK .. når han er shortstack, var jeg sluppet væk .. KQ er en af mine hade hænder til at call et raise med.
.

Snart følger min første W.S.O.P optræden som skete i event nr.52 .. Her sad jeg til højre for en af profferne .. det var en sjov oplevelse. ;-)

3 kommentarer:

GusX42 sagde ...

Hey Tyson..

nice blog. Og super fortællinger.

Det er herlig læsning..

Keep up the good work..
Og tag nu lige et par Tours med hjem ;-)

Lykke till derover..

Gus

Gambler_dk sagde ...

Helt fantastisk spændende blog du fører for tiden!

Herlig læsning. :-)

---
www.raybandk.blogspot.com

Anonym sagde ...

Laekker blog - Lad os faa mere!