mandag den 5. januar 2009

Resultat: Dec og hele 2008

Jeg fik skiftet fra at 9 table til at 12 table og endelige kom opturen. Så præcist kan det udtrykkes. Efter et par sløje måneder med små ROI'er, der begyndte at sætte tankerne i gang omkring manglene evner. Leveret december intet mindre end den højeste ROI, jeg endnu har ramt på et måneds sæt. +29,1%. Kig lige på denne næsten snorlige graf, som renser alle de stakler den kan suge til sig. Ohh, findes der mon et smukker syn for en SnG grinder? Og så vil jeg sgu for en stund glem, at vi mest at alt har at gøre om lidt alm. positiv varians.

Jeg fik læst lidt i Colin Moshmanns SnG-bog og justeret en lille smule ind. Colin har nogle rigtig gode pointer omkring aggressivitet, men hans syn bære kraftigt præg af at han husere på 109$-216$ bordene Der er unægteligt en stor forskel i forhold til 22$ bordene Her ønsker mine gennemsnits-kunder sig faktisk lidt aktion og derfor har de en langt bredre calling range, selv på boblen. At f.eks re-rasier sin avg.stack allin med K-10, er bare ikke et vinde move i min lille legeplads. Så der er skam enkelte synspunkter i bogen som jeg er uenig i.

December 2008 resultat:
270 SNG: +1.728$
Cash: +7$
MTT/kval: -187$
Rake/bonus: +278$

Ialt: +1.826$

Årsresultat for 2008.
Et år med rekord online indtjening, mest af alt pga mit skift i midten af året fra 11$ til 22$ SnG. Når alle månedsresultaterne er lagt sammen blev det til dejlige: +8.526$. Målsætningen på de 5.000$ blev dermed overleveret med over 70%. Smukt!

Med dagens dollarkurs (5,48kr) giver det: +46.722kr

Mens jeg skriver dette går det faktisk op for mig, at jeg netop nu, efter 3-4 år med hobbypoker, har passeret de +100.000kr i indtjening. Det betyder dog ikke at min nuværende bankroll er sindsyg høj, da jeg troligt har brugt en stor del af pengene efterhånden som tiden gik. Poker pengene har været øremærket til f.eks en ekstra forlænget weekendtur på 5 stjernet spa-hotel i Spanien, Las Vegas/L.A rejser og godt pokerudstyr som kæmpe fladskærme og ny en dell PC.

Rejserne har altid blot været ekstra rejser, udover vores normale årlige rejse. Men de har sgu gjort min kæreste så poker-tolerant, at hun ofte kan finde på at spørge "om ikke jeg måske lige skulle tage et par set poker" .. når nu hun alligevel skulle til en piger-aften. Det er vist det man kalder en WIN-WIN situation.

Omkring fremtidens-mål, er jeg stadig i tænkeboksen da endnu et skift op i limit vil betyde at alle kommende $'ers kun skal bruges til forøge min bankroll. Måske jeg skulle fyre lidt af på lidt pokerrejser til Holland og Irland, selvfølgelig udover sommens kommede vegas pokertur. Tjaa...

Starten af januar har desvære været hård og jeg er faktisk i minus -30$, efter rigtigt mange timer. Men tak for din stem omkring næste årsmålsætning, jeg tygger som sagt på svaret lidt endnu.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det er rigtig fornemme tal du har dig der.
Da jeg selv havde min bedste periode på 20-30$ SNGerne var min ROI også på 30 procent.
Den holder jo desværre ikke i længden :)
Hvad siger Collin Moshmans sng-strategi?
Og bruger du nogle værktøjer mens du spiller SNGer?

MikeTyson sagde ...

Hej Andrew !

Takker mange gange!

Tja, jeg bruger kun Poker Tracker 3, hvis HUD desvære ikke mere fungere. Jeg har talt flere gange med deres support som ikke kan forklar hvorfor. Suk.

Colins bog er god, men endgamet er kun for +55$ snger ikke de små .. som jeg fandt ud af den hårdere vej;)

P:S Hvis jeg skal give dig et råd, må det være at prøve at køre 1000 x 11$ SNG'e uden at kigge dig tilbage eller trække penge ud.

Så tror jeg faktisk din ROI og indtjening vi rigtig fin.