onsdag den 23. januar 2008

3 hard boiled eggs plz! Poker og Atkins?

Januar er ved at være færdig, og det har været en FANTASTIK måned på sng spillet. Lige nu er jeg syg på 5 dag .. af først knas med halsen og nu mellemørebetændelse. Derfor har jeg valgt ikke at spille disse dage.

Men uden at tælle rakeback og bonus snask med .. er jeg oppe ca, med +500$ for blot 200 SNG’er. En rigtig god stime. Jeg ved godt at fætter VARIANS vil banke på døren, nok en gang stående med de våde hundeøjne og tigge om penge. Men alligevel vil jeg lytte til JOKEREN og “Klappe mig selv på skulderen”. Mit spil køre sgu' perfekt!

Når jeg tænker efter kan mine pludselig gode resultat, måske hænge lidt sammen med mit vægttabs projekt??

Forhistorie:
Jeg har bokset på konkurrenceplan i 15 år. Ultimo 2005 stoppede jeg med boksningen, og i 2006 stod den i stedet på masser af poker. Resultatet var at jeg havde taget ca. +7kilo på, da vi kom til JAN 2007. Nu vel, de 3-4kilo af dem klædte mig, da det meste af min bokse karriere har været præget af anoreksi ligne tilstande.

Jep jep, jeg har prøvet ALT som bokser.. at tabe 13kg på 7md.. At droppe aftensmad + næste dags morgenmad og derefter hoppe i sauna i 90min, for at kunne klar vægten. I know hunger, man!

Så i 2007 begyndt jeg at løbetræne igen. Små ture 4-5 gange pr uge, og da vi nået til Jan 2008, havde jeg da også tabt 2kg og fået lidt form tilbage. Men jeg ville gerne lige smide 2kg til. Og så talte en pokkerbuddy om en ny revolutionerne kur, som var stort set det samme som ATKINS.

Jeg kendte atkins-kuren og grinte selvfølgelig en smule, da jeg viste at en kalorie er en kalorie. Ligegyldigt om den kom fra fedt, protein eller kulhydrat. Og kulhydrater skulle man jo have MANGE af som sportsudøver .. Både før, under og efter træning. Jeg vist alt om kulhydrater, pulvermix, restitution osv.

Nu vel, jeg begyndte at læse lidt mere om opdagelsen, og da kæresten også begyndte af fablede om at hun gerne ville tabe små 6kilo, inden vi til april skulle smutte 3 uger til asien. Tjjaaa så ville jeg da støtte hende og køre hele Januar i Atkins tegn. Why not..

Atkins i korte træk:
Spise kød, fedt, fisk, ost, æg, lidt nødder, meget lidt grønt maks 150g pr dag .. Men ingen ris, kartofler, pasta, brød eller andre produkter med hvede eller sukker i sig. Og spise helst 5gange pr dag.

Ideen er at hvede og sukker er opfundet for meget få tusinde år siden, imens menneskekroppen egentlig ikke har forandret sig nævneværdigt de sidste 100.000år .. Derfor er alle produkter med hvede og sukker ikke specielt godt for organismen.
Vi kan spise dem, JA .. Men de får insulin niveauet til at banke i vejret, blot for at styrtdykke få minutter efter fordøjelsen. Fedt og proteiner derimod kan indtaget, men forbrændes jævnt via en KETOSIS proces. En proces som ikke vil begynde, hvis insulin produktioner er på spil. (derfor max 20g kulhydrater om dagen)

Resultatet:
Både kæresten og jeg, hver har tabt os +4 kilo på 3 uger og har på INTET tidspunkt været sultende .. Selve ketosis skulle være et meget mere potent stof end glukose og derfor give en meget bedre/klare hjerneaktivitet.

Jeg må sige at jeg VIRKELIG kan mærke forskellen, alle daglige humør svingninger er helt væk. Samtidig tænker jeg mere skarpt .. Og det er her pokeren pludselig kommer ind. Se lige hvad der er sket med min sharkscoop graf … spooky, right??


Nuvel .. Kurver vil går op, men så sandelig også lidt ned igen. Learn 2 Love it! Men alligevel er det sgu en utrolig timing.

Jeg vil nyde det, og blot siger som Groucho Marx,

WAIT, make that three hard boiled eggs!” ;-)


Ingen kommentarer: