onsdag den 5. januar 2011

Dec: 1.500 SNG = DONE! - I need dollar!

Det holdt hårdt. Jeg startede i december, hvor jeg slap i november. Nemlig med at 10 table 10,5$ superturbo'er, som jeg netop var rykket op til igen. Men da jeg den 1. December startede dagen med at smide -152$ kunne jeg simpelthen ikke tage det mere. Ffs. Specielt den næsevise -25% røde EV-linjes sydlandstur tiltede mig fra .. sans og samling.

Herefter lovede jeg mig selv helt og holdent, at sige pænt farvel til mine tidligere, så elskede super turbo'er. ROI'erne er for små og endda ofte i lange, lange perioder svagt negative. Så kun rake-back'en er tilbage for at holde pokerhumøret lidt oppe, alt imens Sharkscope grafen styrtdykker. Som hobby-spiller skal jeg sgu' erkende, at man simplethen ikke kan få gang i de store volumer, der skal bruges for at udviske alm. varians i et 10BB spil.

I need a dollar, dollar .. dollar is what I need!
Jeg valgte derfor at hoppe over og spille alm turbo SNG'er - 6,50$. Målet blev at høvle 1.500 SNG'er af (igen). Simpelthen for at få glæden tilbage ved poker. Jeg valgte fast at 15-table og ikke spille i sets. Ligesom ved superturbo'erne startede jeg således blot lynhurtigt et nyt bord op, hver eneste gang jeg bustede ud. Der skulle gang i volumen og korrekte beslutninger under stressede situationer. Resultatet:

+783$ og en kæmpe succes på +6,0%! Som er tæt på det maksimale som nettets nuværende største SNG hajer på over +10.000 sng kan hive ud af turbo sng'er. Så jeg skal absolut ikke klage og i 2011 har jeg nu skiftet op i niveau. Mææææn jeg var nu også "Running good". I virkelighedens verden skulle jeg ifølge den røde linje. kun have fået 1,2%?

Men der er nu noget meget meget suspekt ved den røde EV linje? Flere SNG'er er i HEM logget som MINUS EV af mit buyin? Wtf...

Det svarer til at du glad sætter dig ned med dine weekend pokervenner og spiller en 100kr sng. Efter du ryger ud stopper en af dine lidt friske venner dig i døren. Han kigger truende på dig og råber så:

"Du skuler os pæænge .. Frankee  - 50kr!!  

Hvæd vi skal gøre ved deg, Frankee?"

I virkeligehedens verden ville dette selvfølgelig aldrig ske.
Be'vars, medmindre du spiller poker med Kim Bodnia og Zlatko Burić. Min pointer er blot, at der tilsyneladene er en indbygget fejl i EV udregningen i HEM. En fejl som kun en gangster ville kunne forstå.

U need dollar .. dollar, bro?
Og så lige en hjertevarm sang som siger utroligt meget om hvordan det står til USA i disse år.Teksten er virkelig hjerteskærne og jeg bliver meget bevæget hver eneste gang den spilles. Se udsnit fra teksten under videoen her:


I need a dollar dollar, a dollar is what I need - hey hey

Well I need a dollar dollar, a dollar is what I need
Well I don't know if I'm walking on solid ground
Cause everything around me is falling down
And all I want - is for someone - to help me

I had a job but the boss man let me go
He said:   I'm sorry but I won't be needing your help no more
I said:  Please mister boss man I need this job more than you know
But he gave me my last paycheck and he sent me on out the door

Well I need a dollar dollar, a dollar is what I need -
hey hey
Said I need a dollar dollar, a dollar is what I need - hey hey
And I need a dollar dollar, a dollar is what I need


And if I share with you my story would you share your dollar with me

Well i don't know if i'm walking on solid ground
Cause everything around me is crumbling down
And all I want is for someone to help me

What in the world am I gonna to do tomorrow
is there someone whose dollar that I can borrow
Who can help me take away my sorrow

Maybe its inside the bottle
Maybe its inside the bottle

I had some good old buddy his names is whiskey and wine - hey hey
And for my good old buddy i spent my last dime - hey hey

My wine is good to me it helps me pass the time
and my good old buddy whiskey keeps me warmer than the sunshine -
Hey Hey
Your mama may have, bless the child that's got his own - Hey Hey
if god has plans for me i hope it aint - written in stone - Hey Hey
because i've been working working myself down to the bone
and i swear on grandpas grave I'll be paid when i come home -
Hey Hey

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

6% ROI tæt på max på turbo?? LoL?

Hem laver minus EV for alle. Du har bare ramt VIIIIIrkelig godt.

Anonym sagde ...

Lad os sige du i 1. hånd kommer all in med 1% equity og doblet alligevel. Du har nu ca -$6 i EV, men du sidder med en EV stack der er $10 værd eller lignende.

Hvis du så kommer all in igen med 1% og taber, så har du nu en samlet EV på -16. Det virker lidt abstrakt, men det er den eneste måde at regne det ud på på en fornuftig måde.

Master sagde ...

Er sjovt med den $EV. Tjekkede lige min HEM, og den viser også -EV for spil jeg har tabt! Til gengæld viser den så også +EV for spil jeg har tabt, så det er sikkert rigtigt nok, og går vel lige op i sidste ende.
Er det ikke farligt at rykke op efter sådan en "heater"?

MikeTyson sagde ...

@ ”Det virker lidt abstrakt, men det er den eneste måde at regne det ud på på en fornuftig måde.”

At det er den eneste måde at regne det ud på .. gøre det absolut ikke til et korrekt slutresultat.

Jeg ville i hvert fald aldrig betale Bodnia, selvom han spærrede døren og med udstrakt arm kækt luftede den tanke-gang. ;-)

Udfra denne udregningsmetode burde der således også kunne opstå SNG’er som logges med højere EV end selve 1.præmien .. og det har jeg netop aldrig fundet i HEM?

@Master
”Til gengæld viser den så også +EV for spil jeg har tabt, ”

Men her har du jo netop også en positiv virtuel equity ..set udfra både dit buyin og præmiepuljen.

Når du ryger ud .. med enten AK vs AQ .. eller omvendt, hvor du har AQ og han har AK.

Så har du i hvert eneste tilfælde en positiv equity tilbage på den virtuelle konto. Måske er den højere end dit buyin .. måske er den markant lavere. Men den burde simpelthen aldrig kunne overstige, hverken 1.pladsen eller blive mindre end selve buyin’et værdi. Imo.

@”Er det ikke farligt at rykke op efter sådan en "heater"?”

Well, jeg er jo bankrull-nite og køre lige nu med +450buins på dette limit .. såååå ..mon ikke det går at afsætte 100buyins til dette "Raket forsøg" ;-)

Mit største problem når jeg tager skud på højere limits, er at jeg simplthen titler, når jeg ikke har tjent nok mønt på +500-1000sng’er.

Jeg tilter ikke i selve spillene. Men mere bagefter når jeg ser jeg ligeså godt kunne have spillet laver-nivaue og tjent i den samme periode. (I need $,$ :)

Men det dur ikke, hvis håbet om eksponentiel bankrulle udvikling skal kunne opnåes.

Jeg skal kunne klare, at få en ordentlig sample før håndklædet kommer i ringen.