tirsdag den 12. februar 2008

Pokerprojektet: Rocco

Kan alle vinde penge på at spille SNG’er?

Det spørgsmål har jeg tit tænkt over, og i efteråret 2007 hoppede jeg sgu’ ud i det og stakede en kammerat. Vi kalder ham ROCCO.

Rocco havde da prøvet at spille lidt på nettet, men uden held og havde derfor droppet det. Men det er her min fantastiske overtalelsesevne kommer ind i billedet. Jeg fortalte om det magiske pokerlandet som flød med mælk, honning og dollars. Samt mit brænde ønske om at financere hele pivetøjet. Det fik hans fuld opmærksomhed. Så forklarede jeg betingelserne.

Konceptet: Jeg ville skrive mine dyrebare SNG TAG linjer ned og gennemgå dem med ham. Herefter overføre 200$, som skulle bruges på præcis 200SNG’er x 5,5$.

Selv med en LAV ROI på 4-6%, ville han spille en lille bonus fri og får en flot rakeback. Herefter skulle de 200$ sendes retur til Sugar Daddy .. og han ville have en fin lille bankroll at spille sig op med fra 2-3$ bordene.

Efter at have tegnet og fortalt omkring poker faldgruber som: tilt, dårlige draws, dårlige kickers .. push-and-fold osv. Var det tid til at gå i gang.

Fase 1 (0-70 SNG’er) = -75$
Rocco beklagede sig dagligt over “såkaldte” badbeats, og jeg kunne med en lineal hurtigt regne mig frem til, at de 200$ lå i lokummet og ventede på at ROCCO blot trykkede på skyl ud knappen. Suk.

Vi gik i gang med lidt flere samtalesessions, og fik diskuteret forskellen i at GÅ all-in, fremfor at CALL all-ins. Der ligger en kæmpe forskel i dette. Et andet svagt led var boblespillet. Her skulle vurderingen af ens stack vs andres stack også spille ind i beslutningsprocessen.
------
Fase 2 (70-140 SNG’er) = +65$
Rocco begyndte nu at spille 3bordere af gangen og fik selvtilliden tilbage .. For første gang kunne han føle sig som en ægter Gus Hansen. Og jeg famlede fabrilsk efter mine surt tjente 200 dollars .. ned i den forbandet toilet.. Der var jo ikke trukket ud endnu?
------
Fase 3 (140-200) = +45$
Rocco smagte for første gang variansen .. Han spillede pænt, men måtte bide i det sure æble og tager nogle uhyggelige ture op og ned. Alligevel fik han slæbt sig i mål, med et overskud på +45$. Super flot!


Resultatet blev en ROI på ca.3%. Med bonus og rakeback blev der til +80$ til ROCCO. Og ligeså vigtigt, 200$ tilbage til sugar daddy ;-)
Projektet lykkes og Rocco er nu endelige, en vindene spiller på de lave SNG niveauer. De 200 SNGer har været vigtig lærepenge. Skulle han om 600-1000 SNG’er .. huser på 11-22$ bordene, ville jeg ikke være overrasket!




2 kommentarer:

Gambler_dk sagde ...

Det ser da ganske fornuftigt ud for ham. Specielt når man ser på hans placeringer. De er lige som de skal være, og rammer der ham lidt positiv varians, ryger han hurtigt op i niveau.

Hvis altså du har lært ham at spille ordenligt bubble-spil, vel og mærke. :-)

MikeTyson sagde ...

Tak! :-)

Specielt placeringerne som 9-8-7 var dem som vi fik en god snak om .. Hvor meget er AQ eller JJ egentlig værd, når man er 8 tilbage vs 4 tilbage?

Det satte nogle tanke igang .. hos ham.

Og herefter krydsede jeg blot fingerne pga varians.

Bubble-spillet kan man sgu ikke lære alene af lange enetaler og teori..

Der skal man vist først "betale" sine lærepenge via et par tusinde SNG'er. ;-)

Så begynder man at forstå TAG systemet bedre. Det har lidt at gøre med hjernens måde at løse kompleks problemer på .. det sker bedst efter "Gengivelses af hukommelse-systemet" .. og ikke kun udregninger af odds/chance.

Vil snart skrive lidt omkring dette.