mandag den 17. januar 2011

Mål for 2011: At spise elefanter.

Hvordan spiser man en elefant?
Ja, du kender sikkert svaret. Jeg glemmer det dog ofte og panikker så pludseligt når jeg kigger på tallerken. Så begynder jeg at flakke mere rundt end Rasmus Seebach, og fik i 2010 spillet alt fra super turbo til DoN til 45mands. Men der er altså kun en vej frem. At finde en niche og så få tygget på den elefant, en bid af gangen. Faktisk gælder denne unikke løsning alle de udfordringer man stiller op for sig selv. En bid af gangen.

Og så et fuldt overblik over antallet af elefanter som skal fortæres i 2011. Her er målene:

Poker:
- 12.500 SNG’er. (9 mand/turbo)
- ROI +2% Rød-linje (med skrub +4% på den grønne)
- Gjort Snitski vindene over 3.000 SNG sample.
- Cashe i Las Vegas til sommer.. FFS!
- Vinde LIVE vædemål. (med bla. Supermand og Snitski.  6 live turs)
- Tilte langt mindre over standard randome beats og setups.

Livet/helbred:
- Cadio træne minimum 3timer pr uge.
- Stige 10 kilo i bænkpres.
- Mindre alkohol.
- Mindre kulhydrater.
- Blog mere. (3-4 gang pr mrd.)
- Se alle nye TED 2011 video’er.
- Høre mere musik i dagligdagen.

På poker-siden har jeg allerede lavet en trøste-graf, så absolut ingen downswings vil kunne komme bag på mig. Alt virker meget mere klart nu.  ;-)


Online Poker

I have registered to play in the PokerStars World Blogger Championship of Online Poker! The WBCOOP is a free online Poker tournament open to all Bloggers, so register on WBCOOP to play.

Registration code: XXXXXX 816553

2 kommentarer:

Master sagde ...

Hej Tyson. Er vild med dit elefantbillede, og om 5-6 år er det måske en mammuth der sidder der! (http://www.physorg.com/news/2011-01-scientists-aim-mammoth-life.html)

Har for nylig læst alt igennem fra din blog vedr. dit tidlige sng-spil hvor du spillede REGULAR sngs.
Sjovt at se du også (som mig) lå på pæne +20% ROI i $5 og $10 og også pænt + på $20

Når jeg så ser dit mål for SNG og TURBO med 2% ROI, Så tænker jeg jo lige på $/time og laver et lille regnestykke:(bruger $10 som som målestok)

Turbo:

2% af $11 = $0,22/bord

16 tabling kontinuert = ca. 30 i timen = ca. $6,6/time

Hvad nu hvis du gik tilbage til regular?

Forudsætninger:

12 tabling (mere "pokerspil" derfor færre borde)
15-20% ROI (bruger gns. 17,5)
Du spiller 1 set som varer 1,5 time

17,5% af $11 = $1,925/bord
à 8 borde i timen = $15,4/time

nu har jeg kun regnet i set her, $/time vil self. stige yderligere ved kontinuert spil.

Ved godt regulars er laaaangsomme, men spiller du fx 3-5 timer kontinuert mærker du det jo egentlig ikke. Du spiller godt nok færre borde, men tjener RET meget mere.

Så derfor: kom nu tilbage i folden så jeg kan få en god dansk "pokerbuddy" at udveksle strategi o.m.m.m. med!? :-D

MikeTyson sagde ...

Hey Master_Jimmy!

Du har en OK pointe som jeg ofte har regnet på.

Men årsagen til jeg skiftede til turbo vs alm.. var at poker skulle passe ind i mit liv. Og ikke omvendt :)

Det vil sige at jeg ofte i hverdagen kun har 1-1,5 timer til et slag hurtigt poker. Her tager det for lang tid at få gang i 16 alm sng border.

Men du har en pointe, dog glemmer du rackback + bonuser som gør at ´2-3% ROI faktisk giver en godkendt timeløn på de lidt højere luftlag ;)

Men jeg høre hvad du siger og tænker over det.. men dine ROI er en smule off i 2011 ;)

Alm = ca 10-14% for hajerne. Turbo = ca 5-7% for hajerne.

IMO kan man i 2012 barbere ca 1-2% af disse ROI. Kald det alm. evolution.

Men måske skulle jeg spille alm SNG's lørdage + søndage ..hhmmmm.

Mvh
-Tyson